30 Kasım 2010 Salı

İlahi Sözleri-2

İLAHİ SÖZLERİ-2
Seviyorum Rabbim seni
Aşkın aldı benden beni
Seviyorum Rabbim seni
Senin sevgin, pek tatlıymış
Seviyorum Rabbim seni

Ne varlığa sevinirim
Ne yokluğa yerinirim
Aşkın ile zevklenirim
Seviyorum Rabbim seni

Emrettin ibadetleri
Övdün iyi hasletleri
Verdin sonsuz nimetleri
Seviyorum Rabbim seni

Ne nankörsün ahmak nefsim
Zevki için, bana kıydın
Ben hakiki zevki buldum
Seviyorum Rabbim seni

İbadetlere yapışmak
Dünya için de çalışmak,
Maksadım sana kavuşmak
Seviyorum Rabbim seni

Sevmek lâfla olmaz Hilmi
Rabbin, çalışınız dedi
Hâlinden de anlaşılsın;
Seviyorum Rabbim seni

İslam düşmanları nice
Çatıyor dine sinsice
Çalış sen de gündüz gece
Seviyorum Rabbim seni

Âşık tembel oturur mu?
Maşuka toz kondurur mu?
Düşmanı sustur da, söyle:
Seviyorum Rabbim seni

Yalvar güzel Allaha
Öğüdüme darılma
Yalvar güzel Allaha
Yolundan hiç ayrılma
Yalvar güzel Allaha

Namazını kılarak
Orucunu tutarak
Zekâtını vererek
Yalvar güzel Allaha

Bir gün gözlerin görmez
Kulakların işitmez
Bu fırsat ele girmez
Yalvar güzel Allaha

Sağlığı ganimet bil
Her saati nimet bil
Yalvarmayı izzet bil
Yalvar güzel Allaha

Ömrü boşa geçirme
Nefsine kuvvet verme
Başkalarını yerme
Yalvar güzel Allaha

Fırtına gibi esme
Salihlere hiç küsme
Allah’tan ümit kesme
Yalvar güzel Allaha

Seherde yağar rahmet
Bilmelisin ganimet
Gitsin kalbdeki zulmet
Yalvar güzel Allaha

Allah’ın adın yâd et
Ruhun ve kalbin şad et
Bülbül gibi feryat et
Yalvar güzel Allaha

Namaz kılalım namaz

Namaz dinin direği
Kul olmanın gereği
Sevindirir meleği
Namaz kılalım namaz

İnsan dertten kurtulur
Kalbi imanla vurur
Rabbimiz razı olur
Namaz kılalım namaz

Gözün nuru namazdır
Bekleme vaktin azdır
Meleğe sevap yazdır
Namaz kılalım namaz

İnsanın saadeti
İmanın alameti
İstersek selameti
Namaz kılalım namaz

Haktan yüce hitaptır
Edası çok sevaptır
Kabrimizde cevaptır
Namaz kılalım namaz

Ruhumuzun gıdası
Kalbimizin cilası
Müminlerin duası
Namaz kılalım namaz

Herkes namaza muhtaç
Mahşerde başlara taç
Müminler için Mirac
Namaz kılalım namaz

Gönülleri şen eder
Kötülükten men eder
Hemen huzura gider
Namaz kılalım namaz

Namaz yüce bir paye
Mahşerde olur saye
Vasıta değil, gaye
Namaz kılalım namaz

Hakka yap ibadeti
Büyüktür fazileti
Kaçırma cemaati
Namaz kılalım namaz

Kim doğru namaz kılmaz
Hikmetten nasip almaz
Kolayca huzur bulmaz
Namaz kılalım namaz

Namaz şifa her derde
Cehennem için perde
Kılmak gerek her yerde
Namaz kılalım namaz

Namaz imanın başı
Akıt gözünden yaşı
Erit kalbdeki taşı
Namaz kılalım namaz

Yüzler kaplanır nurla
Vücut çevrilir surla
Huşu ile şuurla
Namaz kılalım namaz

Ölüm özür anlamaz
Yaşlı ve genç ayırmaz
Dünya kimseye kalmaz
Namaz kılalım namaz

Saadet ancak namazla başlar

Namaz dinde direktir, elbet kılmak gerektir
Günahlara kefaret, ibadette yürektir

Felah istersen bırak bahaneyi ve nazı
Tadil-i erkân ile kılmalısın namazı

Kurtuluş kolaylaşır, secdeye değse başlar
Çünkü sonsuz saadet, ancak namazla başlar

Namaz ruha şifadır, gönülleri şen eder
Doğru kılınan namaz, kötülükten men eder

Namaz dinde gayedir, İslam’ın binasıdır
Gözlerimizin nuru, kalblerin cilasıdır.

Namaz en efdal amel, edası gayet sevap
Kabirde ışıktır hem Münker Nekir’e cevap

Kim ki kötülüklerden olmuyorsa selâmet
Namazı gaflet ile kıldığına alâmet.

Namaza önem verip doğru dürüst kılmalı
Yalan yanlış kılmaktan utanıp sıkılmalı

Namaz kılmayanların kabul olmaz duası
İyi işler yapsa da, silinmez kalbin pası

Beynamazın elbette imanı sağlam kalmaz
Kolayca küfre girer, farkında bile olmaz

Gelip geçti ömrüm benim

Geldi geçti ömrüm benim,
Bir yel esip geçmiş gibi,
Hele bana şöyle gelir,
Bir göz açıp yummuş gibi.

İşbu söze Hak tanıktır,
Bu can gövdeye konuktur.
Bir gün çıkıp da gidecek,
Kafesten kuş uçmuş gibi.

Miskin âdem oğlanını,
Ekinciye benzetmişler.
Kimi biter, kimi yiter,
Yere tohum saçmış gibi.

Bu dünyada bir nesneye,
Yanar içim, göynür özüm.
Yiğit iken ölenlere,
Gök ekini biçmiş gibi.

Bir hastaya vardın ise,
Bir içim su verdin ise,
Yarın anda sana gele,
Hak şerbetin içmiş gibi.

Bir miskini gördün ise,
Eski bir şey verdin ise,
Yarın anda karşı gele,
Yeni kaftan biçmiş gibi.

Yunus Emre bu dünyada,
İki kişi kalır derler.
Meğer Hızır, İlyas ola,
Âb-ı hayat içmiş gibi.

Kelimeler:

Göynümek: Dertlenmek, üzülmek,
Kaftan: Kıymetli elbise
Âb-ı hayat: Ölümsüzlük sağlayan su, hayat suyu

Yakup aleyhisselam

Kimse bilmez onun acı halinden
Hak ismini düşürmezdi dilinden
Aldırdı oğlunu Kenan ilinden
Ağlar Yakup nebi, Yusuf’um diye

Kardeşleri sözde onu aldattı
Yusuf’u kuyunun içine attı
Sandılar ki suyun dibine battı
Ağlar Yakup nebi, Yusuf’um diye

Yusuf’u hocada okumaz oldu
O güzel bülbülü şakımaz oldu
Sokağa, oyuna çıkamaz oldu
Ağlar Yakup nebi, Yusuf’um diye

Kırıldı kanadı, ağrıyor başı
Hiç dinmiyor artık gözünün yaşı
Ah çeker eritir dağ ile taşı
Ağlar Yakup nebi, Yusuf’um diye

Attılar kuyuya ölüm kastına
Cebrail yetişti Rabbin dostuna
Hak izniyle çıktı suyun üstüne
Ağlar Yakup nebi, Yusuf’um diye

Yusuf’un ismini her gün anıyor
Oğul derdi ile her an yanıyor
Bir gün çıkar gelir diye umuyor
Ağlar Yakup nebi, Yusuf’um diye

Kardeşleri başvurdular yalana
Gömleğini boyadılar hep kana
Kurt yedi dediler babalarına
Ağlar Yakup nebi, Yusuf’um diye

Sözlerinin hepsi elbet yalandı
Kenan’ın kurtları gelip toplandı
Biz yemedik diye içtiler andı
Ağlar Yakup nebi, Yusuf’um diye

Daha sonra köle diye sattılar
Kervandaki insanlara kattılar
Hasetçilik acısını nasıl tattılar
Ağlar Yakup nebi, Yusuf’um diye

Yıllar sonra oldu Mısıra sultan
Kardeşleri görüp oldu bin pişman
Hem özürlerini ettiler beyan
Ağlar Yakup nebi, Yusuf’um diye

Göçtü kervan

Niye böyle uyursun uyanmaz mısın
Göçtü kervan kaldık dağlar başında
Bak çağırıyor tellal, inanmaz mısın
Göçtü kervan kaldık dağlar başında

Öyle bakıp durma sağa ve sola
Issız yerde kalma, düş hemen yola
Belki yetişirsin, gayen hak ola
Göçtü kervan kaldık dağlar başında

Yunus der ortada kalmasın ölün
Gece gündüz hakkı zikretsin dilin
Buralar yabancı bilinmez ilin
Göçtü kervan kaldık dağlar başında

Gel gör beni aşk n'eyledi

Gönlüm düştü bu sevdaya,
Gel gör beni aşk n’eyledi?
Başım girdi çok belaya,
Gel gör beni aşk n’eyledi?

Yürüyorum yana yana,
Aşk boyadı beni kana,
Mümkün mü kavuşmak ona?
Gel gör beni aşk n’eyledi?

Kâh akarım seller gibi,
Kâh eserim yeller gibi,
Kâh tozarım yollar gibi,
Gel gör beni aşk n’eyledi?

Sular gibi çağlıyorum,
Ciğerimi dağlıyorum,
Şeyhim diye ağlıyorum,
Gel gör beni aşk n’eyledi?

Tut elimden kaldır beni!
Vuslatına erdir beni!
Çok ağlattın güldür beni!
Gel gör beni aşk n’eyledi?

Yürüyorum ilden ile,
Soruyorum dilden dile,
Şu hâlimi kimler bile,
Gel gör beni aşk n’eyledi?

Mecnun gibi yürüyorum,
Yâri düşte görüyorum,
Sonra mahzun oluyorum,
Gel gör beni aşk n’eyledi?

Aşkı beni mest eyledi,
Aldı gönlüm hast’eyledi.
Öldürmeye kast eyledi,
Gel gör beni aşk n’eyledi?

Benzim sarı, gözlerim yaş,
Bağrım delik, ağrıyor baş,
Bitiyorum yavaş yavaş,
Gel gör beni aşk n’eyledi?

Miskin Yunus biçareyim,
Baştan başa hep yâreyim,
Dost ilinden âvâreyim,
Gel gör beni aşk n’eyledi?

Kelimeler:

Vuslat: (Sevgiliye) kavuşma
Biçare: Çaresiz
Yâre: Yara
Âvâre: Başıboş
Hast’eylemek: Hasta etmek

Veysel Karani

Resul-ü ekremin kıymetli yâri
Yemen ellerinde Veysel Karani
Söylemez yalanı yemez haramı
Yemen ellerinde Veysel Karani

Seher vakti kalkıp yola giderdi
Mevla’nın ismini çok zikrederdi
Develeri bir akçaya güderdi
Yemen ellerinde Veysel Karani

Elinde asası hurma dalından
Sırtında hırkası deve yününden
Hiç kötü söz çıkmaz dilinden
Yemen ellerinde Veysel Karani

Anasından izin aldı durmadı
Mekke’ye geldi mescide varmadı
Eve geldi Resulü bulamadı
Yemen ellerinde Veysel Karani

Üveys der mescide gideydim
O Resulün cemalini göreydim
Ayağın tozuna yüzüm süreydim
Yemen ellerinde Veysel Karani

Gitmeye geldim

Benim burda kararım yok,
Ben dönüp gitmeye geldim.
Esnafım ben, mallarım çok,
Alana satmaya geldim.

Tartışmak için gelmedim,
Muhabbettir, benim işim,
Dostun evi gönüllerdir,
Gönüller yapmaya geldim.

Bu dosta aşk deliliği,
Âşık bilir inceliği,
Değiştirip ikiliği,
Birliğe yetmeye geldim.

O hocamdır, ben kuluyum,
Dost bahçesi bülbülüyüm,
O hocamın bahçesine,
Şad olup ötmeye geldim.

Tanışık olanlar burada,
Bilişirler imiş orda,
Ben hocamla tanışıp da,
Halim arz etmeye geldim.

Bu miskinden sorun haber!
Dost nerde ise anda var,
Doğru haberi benden al!
Canımı vermeye geldim.

Derviş Yunus âşık olmuş,
Maşukun derdiyle solmuş,
Erin kapısında durmuş,
Ömrü harcetmeye geldim.

Kelimeler:

Âşık: Allah için seven
Maşuk: Allah için sevilen
Er: Şeyh, pir, mürşid-i kâmil
****
Gerçek âşık

Gerçek âşık olan kişi,
Dosta verir hemen canı.
Bekleyemez bir an önce,
Bulmak ister Yaratanı.

Âşık olan söz dinlemez,
Ona öğüt fayda vermez,
Dünyaları gözü görmez,
Vermek ister hemen canı.

Gerçek âşık gizlenemez,
Yüzünde olur nişanı,
Gece gündüz akar durmaz,
Gözlerinden yaşla kanı.

Aşktan maksat dinle iman,
Aşk yoksa buğdaysız saman,
Aşktan mahrum kalan insan,
Pek bilmez dini, imanı.

Kaldırma hiç Yunus başı,
Âşıkların ayağından,
Feda eyle yüz bin canı,
Bulursun sen o sultanı.

Kelimeler:

Hâlık:
Her şeyi yaratan, Allahü teâlâ
Nişan: İz, belirti, alamet
UÇAN Blogları
Dikkat! Görüntü ve Bilgiler Alıntıdır Telif Hakkı İle Korunuyor Olabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder