30 Kasım 2010 Salı

İlahi Söleri-5

İLAHİ SÖZLERİ-5
Yunusun Adı

Ben razıyım anmaya,
Günde bin kez yanmaya,
Baldan tatlıdır daha,
Şirindir aşkın tadı.

Okuyan, dört kitabı,
Aşka çâre bulmadı,
Ne beyler, ne sultanlar,
Ne hocası, ne kadı.

Aşk anadan doğmadı,
Kimseye yâr olmadı,
Hükmüne kıldı esir,
Cümle bilişi, yâdı

Aşka gönül verilmez,
Âşık olan sevilmez,
Onun için yerilmez,
Yunus Emre'nin adı.

Kelimeler:

Yad:
Yabancı
Biliş: Tanıdık

****
Hakkın Evi

Eşiğine yüzüm sürem,
Hakkın evi Kâbetullah,
Baktıkça hayranın olam,
Hakkın evi Kâbetullah

Kara şala bürünürsün,
Ne şahane görünürsün,
Gelenlere sevinirsin,
Hakkın evi Kâbetullah.

Çevresinden bakar dağlar,
Irmak akar, sular çağlar,
Âşık Yunus durmaz ağlar,
Senin için Kâbetullah.
****
Ötme Bülbül

Yetişmeyen virdin mi var?
Gurbet elde yurdun mu var?
Benim gibi derdin mi var?
Öyle garip ötme bülbül!

Ötme bülbül, ötme bülbül,
Derdi derde katma bülbül,
Benim derdim bana yeter,
Bir de sen dert katma bülbül!

Bilirim âşıksın güle,
Gülün hâlini kim bile,
Bahçedeki gonca güle,
Dolaşıp söz atma bülbül!

Kanat açıp uçar mısın?
Deryaları geçer misin?
Bencileyin nâçar mısın?
Beni ele satma bülbül!

Gül yanında uslu musun?
Yoksa yüksek sesli misin?
Benim gibi yaslı mısın?
Öyle tuhaf ötme bülbül!

Yunus alnın ak der iken,
Senin mislin yok der iken,
Seherde Hak, Hak der iken,
Bizi de unutma bülbül!

Kelimeler:

Nâçar: Çaresiz
Vird: Devamlı yapılan zikir
****
Şol Cennetin Irmakları


Şol Cennetin ırmakları,
Akar Allah diye diye.
Güzel sesli bülbülleri,
Öter Allah diye diye.

Salınır tuba dalları,
Âb-ı hayattır gölleri,
Cennet bağının gülleri,
Kokar Allah diye diye.

Aydan aydındır yüzleri,
Baldan tatlıdır sözleri,
Cennette huri kızları,
Gezer Allah diye diye.

Kimisi yer, kimi içer,
Melaike rahmet saçar,
İdris nebi, hülle biçer,
Diker Allah diye diye

Hep nurdandır direkleri,
Gümüştendir yaprakları,
Salındıkça budakları,
Biter Allah diye diye.

Yunus âşık olan kişi,
Gözlerinden akar yaşı,
Nurla dolar içi dışı,
Söyler Allah diye diye.

Kelimeler:

Ab-ı hayat: Hayat suyu
Hülle: Cennet elbisesi
****
Rabbimizin Zikri ile

Gönüller hep aydınlanır,
Rabbimizin zikri ile.
Hasta gönül mamur olur,
Rabbimizin zikri ile.

Zor olan iş âsân olur,
Dertlilere derman olur,
Can içinde canan olur,
Rabbimizin zikri ile.

Gamlı gönül hep şad olur,
Esir iken azad olur,
Okuyanlar irşad olur,
Rabbimizin zikri ile.

Zikret Hakkı beher nefes,
De: Allah bes baki heves,
Başkasından ümidi kes,
Rabbimizin zikri ile.

Yunus Hakkı ikrar eder,
Virdlerini tekrar eder,
İhlâsını izhar eder,
Rabbimizin zikri ile.

Kelimeler:

Âsân:
Kolay
Şad: Sevinçli, bahtiyar
İrşad: Doğru yolu gösterme
Allah bes baki heves: Allah var gerisi boş. Allah bize yetişir, başka şeye ihtiyaç yok.
****
Benden İçeri


Severim ben seni candan içeri,
Yolum vardır bu erkândan içeri.

Beni bende demem, bende değilim,
Bir ben vardır bende, benden içeri.

O hep zihnimdedir, yoktur nişanı,
Nişan olur mu, nişandan içeri.

Beni benden sorma, bende değilim,
Benim ışığım var, günden içeri.

Şeriat, tarikat yoldur varana,
Hakikat, marifet, ondan içeri.

Derviş Yunus geçip gider iken,
Kapılarda kaldı ondan içeri.
****
Göresim Gelir


Ey dost senin yoluna,
Canım veresim gelir,
Aşkla yanan ateşe,
Varıp giresim gelir.

Beni sana vereyim,
Sensiz beni nideyim,
Huzuruna geleyim,
Bensiz varasım gelir.

Senin için gelmişse,
Yetmiş kez öldürülse,
Hem de bin kez ölmeye,
Başı veresim gelir.

Eşrefoğlu durarak,
Aradan çıkartarak,
Senin ile bakarak,
Seni göresim gelir.
****
Kahrında Hoş

İster cefa ister vefa,
Kahrın da hoş lütfunda hoş.
Bir dert gönder yahut deva!
Kahrın da hoş lütfunda hoş.

Hoştur bana senden gelen,
İster hırka, ister kefen,
Ya taze gül yahut diken,
Kahrın da hoş lütfunda hoş.

Sensin ebed, sensin ezel,
Hem lütfu, hem kahrı güzel,
İster isen, bağrımı del!
Kahrın da hoş lütfunda hoş.

Ya bağ veya bostan ola,
Ya visal ya hicran ola,
İster isen zindan ola,
Kahrın da hoş lütfunda hoş.

Gelse celalinden cefa,
Yahut cemalinden vefa,
İkisi de cana safa,
Kahrın da hoş lütfunda hoş.

Anlaşılmaz nasıl iştir,
Ya gülistan ya ateştir,
Eşrefoğlu bir derviştir,
Kahrın da hoş lütfunda hoş.

Kelimeler:

Visal: Kavuşma
Hicran: Ayrılık
Celal: Azamet, büyüklük, hiçbir şeye muhtaç olmamak (Allahü teâlânın sıfatlarından)
Cemal: Allahü teâlânın lütuf ve rızâ sıfatı
Kahr: Allahü teâlânın azabı
****
Bir Allah

Yeri, göğü yaratan,
Ağaçları donatan,
Çiçekleri açtıran,
Bir Allah’tır, bir Allah!

Yoktan nimetler veren,
Her yapılanı gören,
Gizli açık işiten,
Bir Allah’tır, bir Allah!

Bizlere akıl veren,
Doğru yolu gösteren,
Her şeyi iyi bilen,
Bir Allah’tır, bir Allah!

Biz Allah’ı severiz,
Her emrini dinleriz,
Beş vakit namaz kılar,
Ona isyan etmeyiz.

Kur’ana iman eden,
Onun yolunda giden,
Cehennemden kurtulur,
İslam gayreti güden.

Mümin güzel huyludur,
Zekidir, şuurludur,
Kimselere zulmetmez,
Kendi de huzurludur.

Ya Rab, affeyle beni!
Ve anamı babamı,
Düşmanların şerrinden,
Koru her müslümanı!
****
Ya Rab!

Bu âciz kulların sensiz edemez,
Ya Rab, bu âcizi senden ayırma!

Seni sevmek benim dinim imanım,
Ya Rab, imanımı dinden ayırma!

Şeyhim güldür, gülün yaprağıyım ben,
Ya Rab, yaprağımı gülden ayırma!

Yapraklar sarardı, döndüm hazana,
Ya Rab, hazanımı daldan ayırma!

Dostun bahçesinin bülbülüyüm ben,
Ya Rab, bülbülünü gülden ayırma!

Balık gölden çıksa ölür diyorlar,
Ya Rab, balığını gölden ayırma!

Eşrefoğlu Rumi fakir kulundur,
Ya Rab, fakir kulu Şah’tan ayırma!

Kelimeler:
Şah:
İlah
****
Hâlık Bilmez mi Hiç?

Derdimi bilen yok deme,
Hâlık olan bilmez mi hiç?

Çoktur nimet hazinesi,
İsteyene vermez mi hiç?

İhlâs ile ağlarsan sen,
Gözyaşını silmez mi hiç?

Sonsuzdur rahmet deryası,
Sakın deme, bitmez mi hiç?

Gizli de günah işleme,
Yapılanı görmez mi hiç?

Dua et, çok iste, bıkma,
Pek çok ihsan etmez mi hiç?

Samimi tevbe edeni,
Severek affetmez mi hiç?

Küfre girip ölürsen sen,
Cehenneme atmaz mı hiç?

Hoca, imanla öleni,
Cennetine koymaz mı hiç?

Kelimeler:

Hâlık:
Her şeyi yaratan, Allahü teâlâ

****
Kendini Bil
Biraz kendini tanı!
Can içre ara canı!
Ver canı al cananı!
Kendini bil kendini!

Görünen sıfatındır,
Onu gören zatındır,
Bilirsen sanatındır,
Kendini bil kendini!

Kim ki hayrete daldı,
İçi dışı nur oldu,
Tevhid-i zatı buldu,
Kendini bil kendini!

Hacı Bayram ne oldu?
Bilenler onu buldu,
Bulan aşkıyla doldu,
Kendini bil kendini!

Kelimeler:

Tevhid-i zat: Allahü teâlânın birliği
UÇAN Blogları
Dikkat! Görüntü ve Bilgiler Alıntıdır Telif Hakkı İle Korunuyor Olabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder